Tuesday 10 July 2012

Teknik volume33 & time ( KV33T ) Bab 1 - Basic setup

Bertemu kembali.. Bismillah....ok teknik nim aku namakan KV33T.. atau kaedah volume33 & time...

Bermula.. tool yg diperlukan adalah (1) fibo retracement yg di modified - diguna utk ukur volume (2) fibo time juga yg di modified..- diguna utk ukur masa..

Sebelum kita mulakan aku ingin perkenalkan bahawa kaedah adalah utk tf 1H.. semua pair boleh guna tapi disini aku fokus utk pair eu..

ok kalau benar kita seorg trader forex.. klu  plan  sell apa perlu kita buat... tentulah kita cari harga paling tinggi.. dan sebaliknya klu plan  buy tentulah cari harga paling rendah.. baru untung ..klu kamu buy harga tinggi kemudian jual harga rendah...   ...maaf ya..... kumpul merah banyok2... tomato bulih buat sos tomato....

huh... satu lagi dlm satu hari trading punya masa 24 jam ada 3 session yg  penting korang perlu ingat iaitu tokyo session, euro/london session, us session...

Dalam 3 session yg penting nim aku lebih suka trade waktu euro session... sebab time nim market dah kompom nok gi mana kita dah boleh baca... dan lagi range dia besar maka boleh buat untung lebih sikit... waktu tokyo dgn us nim... tak berapa best.. tapi klu nok trade juga dia ada teknik tersendiri utk trade sessi nim.. yg ni aku terangkan di post yg lain dan berasingan..

ok setup

1) tf 1h
2)waktu --->>> euro session ( 2 ptg - 9mlm..mungkin lajok sampai 11 mlm) - waktu malaysia

itu saja.. setup dia di chart adalah spt dibawah.. . fokus wehhh...   jentik tolur kang ..adusss.. adik cantik tuh aku tak bolih jentik..



ok korang boleh buat setup mcm diatas..

1) fibo retracement tu kamu adjust spt diatas supaya boleh tujuk 0% , 50 , 100 , 161.8 , 261.8% atas bawah mula dari  line 0 %..

2) fibo time adjust supaya boleh tujuk waktu euro open kul 2pm dan euro close kul 9 mlm dan tunjuk juga kul 11 mlm.. mcm mana nok buat...hadoiii... pandai kamu lah adjust kat setting dio... kamu semua belajar universiti.. musti pandai... aku  sekolah atas pokok ... adik cantik tuh tak apa aku ajarkan ...dekat adik.. ushh... .. ok ... sapa nok hisap rokok gi jamban sana...5 minit kasi...

3) ok line 50% nim penting kerana ye penentu arah market euro nim.. selain line 0% itu bertindak sbg major support/resistance utk hari ini..

4) 0% atau line mula kamu letak kat harga open of the day iaitu harga open kul 5 am..

5) 100% kamu set kan range dia dari 0 % sebanyak 33 pip ok.. kenapa 33 pip.. entah lah aku pong tak tahu.. mungkin sebab Tuhan jadikan 33 pip nim ada makna... kamu wirid lepas solat pun 33 + 33 + 33 kan.. spt rasullullah ajar.. maka kita gunalah range 33 nim.. Jadi aku namakan setup atau teknik ini  KV33T ( kaedah volume 33 & time ).. tak kisah la apo nama pun.. janji profit.. :)

Siap doh setup kamu... bagus..


Ok sementara kamu bermain2 dgn setup kamu kita beri laluan iklan dulu.. nanti aku akan sambung dlm bab 2 teknik KV33T nim utk cara2 nya dan syarat2 nya.. sementara itu aku nok ngurat adik  ni.. manalah tahu . bolih buat bini muda... kih33...
.













3 comments:

  1. salam

    minta maaf minta ampun

    boleh tuan terang secara detail cara nak setup fibo jadi mcm dlm gambo tu tak

    saya cuba tapi dia tak jadi

    newbie sgt nih..

    ReplyDelete
  2. salam..mcm mane nk modified fibo retracement tu...bru nk berjinat2

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.