Wednesday 11 July 2012

Teknik KV33T --- Ujian kebenaran

Bermula.. satu2 teknik sistem trading yg kita buat mesti diuji ... maka saya buat ujian atas sistem ini... utk pastikan ianya relevent.. mari kita lakukan..

Rule kv33t... (asian signal --> plan --> masuk --> hold --> close all..)

kita lihat seberapa banyak kes..

tf H1 eu


dari chart atas
asian tak lepas 50.. maka kv33t kata signal sell
kul 2 stanby utk sell.. maka plan..
kita plan sell .. oleh itu cari harga tertinggi.. lihat harga tertinggi kul 7 .. disitu kita sell pada tepat kul 7
ok kamu lihat setup utk fibo time diatas.. ini adalah setup penuh.. iaitu ada tunjuk masa jam 8,2,7,11dan 2 pagi.... manakala fibo retracement ada 0,50,100,161.8 dan 200.. sekurang2nya..
Masa yg ditunjukkan adalah point2 tempat kita entry manakala level tu adalah juga point2 utk masuk..


bagi kes atas .. sell valid jika harga tak bolos 161.8  iaitu 2 level utk asian signal.. maka klu kita entry dimana2.. boleh set stop loss kat 200..
setelah itu hold sampai kul 11 mlm.. ok pada jam 11 itu anda kena duduk depan komputer stanby utk close all pada harga yg terbaik.. ini bergantung pada kebijaksanaan anda..
sementara tunggu jam 11 anda tentu emosi klu tengok chart.. lebih2 lagi bila anda chat2 kat mv sana diorg kasi macam signal hingga anda keliru.. entah betul ke tidak..entah2 org yg kasi signal tuh.. floting merah banyok.. jangan percaya sangat.. layan aje chat .. anggap sebagai suka2.. tapi anda tetap pegang pada sistem anda..

contoh lagi




chart atas : asian signal sell.. plan > masuk > hold > close..


chart atas pulak.. signal buy.. maka plan.. masuk , hold .. close jam 11.. itu saja
 tengok contoh lain


signal asian sell.. step sama saja close jam 11
uji lagi.


signal asian buy .. tengok asian close atas 50.... step sama lagi ... close jam 11.

buat uji lagi sampai jenuh..


chart atas pulak.. asian bawah 50.. signal sell... ulang step.. kul 11. close.. itu saja
contoh lagi.. hadoii..


signal buy.. plan masuk hold close.. sama jugak..

lagi..


bawah 50 asian.. sell... ulang step.. kul 11 close..

lagi,...


tengok asian sission bawah 50.. sell signal.. plan .. masuk hold.. close..jam 11... step sama lagi

aduss.. kamu cari lah contoh lain sendiri... penat aku.. ok. disini ingin aku perkatakan bahawa sistem atau teknik ini adalah konsistent...setuju tak.. kerana teknik kv33t.. ini istimewa..aku ambil 33pip tu.. sempena 33.. wirid lepas solat.. iaitu 33  + 33 + 33 = 99 .. tambah 1.. cukupkan 100... maka tarik fibo 33 pip untuk 0 hingga 100.. ini sistem alam... tak munkin berubah.. anda suka sistem ini.. saya izinkan  guna.. tapi dgn syarat bukan utk dijual.. sapa jual.. dia akan mc sepanjang hayat.. anggap ini sebagai satu usaha kajian dan penyelidikan aku... dan ilmu ini aku sampaikan... semoga tuhan terima sebagai ilmu yg bermanfaat dan amal jariah aku...

ok itu contoh2
TAPI.. ada beberapa kes terpinggir yg aku akan sampaikan nanti dlm post akan datang.. dimana dalam banyak2 kes... 80% ikut sistem.. hanya 20% ada syarat lain.... maka yang 20% inilah yg aku akan kupas kemudian...

ok .. kita beri laluan iklan..
rihat sebentar..

2 comments:

  1. nak tanyer fibo u dilukis sendiri atau..sudah ada indi nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat masa ni lukis sendiri.. tapi saya sedang buat indi nya.. utk memudahkan kerja.. dah siap pun..saya sedang test.. nanti saya share kat awak dan semua org.. mungkin saya akan pinkan di post akan datang..

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.