Saturday 7 July 2012

Teknik simple MA 262

Mula2 teknik sma 262 ini ada syaratnya.. ini setting utk tf 1h ok.. tf yg berbeza cth tf 30m,daily punya setting berbeza.. saya lebih berminat tf 1h utk pair eu.. ok kita mulakan ;...

syarat2..

(1)  Masuk post buy/sell bila harga confirm break out..atau kamu boleh guna pending order letak kat sana..
(2) TP 1 adalah pada support/resistance (snr) terdekat ( nota snr terdekat adalah snr paling terdekat selepas harga break out ) . ok Tp ini mmg kompom kamu dapat.. kalau dah tahu kompom dapat makanya masuklah lot besar sikit... hadoiii... itu pun nak cakap ke..
(3) Jika snr terdekat itu  terbreak harganya ... maka tp adalah 100%.. ini TP 2

itu saja yg perlu kamu tahu.. mudah kan..
aku nak tunjukkan chart dia..


tip :<<<< --- utk memudah tengok boleh letak zigzak kat chart tu..


tip <<<,------  klu kamu seorg yg agresif trader kamu boleh masuk susun buy order  macam tangga batu cave  bila harga cecah tp 100% . tengok chart weiii.. biar chart berbicara.. tengok kamu tak akan terlepas setiap peluang atas bawah sapu.. target kamu jika buy sini adalah line sma itu dulu.. jangan tamak ... kompom break sma itu sayang.. buy lagi.. tp snr terdekat pulop..


ok apa kes nim..<<<<--- tengok chart bawah ...



Bila jadi kes mcm ni ada 2 wave maka TP pun musti ada 2 loh...

Mula2 settlekan wave 1 dulu.. selesai tp wave 1.. maka bersedia utk tp wave 2.. tapi kamu tengok antara wave 1 dan wave 2 ada retrace... maka kamu mesti ingat pula antara tp wave 1 dan tp wave 2 pun mesti ada retrace..

Biar gambar berbicara.. lihat saja ini chart dibawah..



Dari chart diatas ingat!!! target kita adalah TP wave 2... maka AB adalah retrace..
maka utk trade retrace nim.. sama saja iaitu tp snr terdekat ok... sebab kita masih ada wave TP 2  yg belum selesai kerja dia..:)

Bila tp retrace kat B .. masuk buy utk tp wave 2..

tapi.. ya tapi tengok chart nim..



utk sampai tp wave 2... dia tak jalan stret away.. sebab wave 1 ada retracenya.. iaitu X.. maka C adalah tp kita pertama sblm sampai tpwave 2 (100%) wave 2.

trade BC sama saja rule dia ada snr terdekat .. maka harga tersekat kat sana.. oleh itu tp kita kat snr terdekat tu lah.. sabo boh.. slow2 ok...

bila sampai C.. harga u turn balik kita masuk sell.. kompom u turn ok..masuk sell..sellll..woiiii sell...target D..(snr terdekat).. utk kompom u turn kamu tengok tf kecik.. masuk bila dia retrace sikit..

lihat chart bawah utk trade CD..


sampai D target kita iaitu snr terdekat... kita susun buy .. sebab kita tahu wave 2 tak selesai kerja.. maka target kita adalah 100% wave 2.. iaitu E



ok wave 1 dah selesai keja.. begitu juga wave 2 selesai..
nampak tak kita tak akan terlepas setiap pergerakan harga..
 smart trading... bukan nak kaya tapi utk cari makan ...
ok sampai station E destinasi kita misi selesai...
aku nok rihat kejap utk beri laluan iklan cap ayam nim..
ada lagi benda yg nak aku huraikan ttg trade sma 262 nim..
selesai bab sma 262 kita masuk bab lain.. kamu org mesti teruja nanti ... teknik main forex yg baru aku temui dan aku share utk semua org.. semoga tuhan memberkati dan semoga ilmu ini bermenafaat..
ok.. silakan iklan.. weiii dah lah... bukalah iklan tuh.. hadoiii... aku nak minum kejap..:)


3 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.