Tuesday 2 April 2013

Trend berakhir atau ??? by myfx313

Bismillah.... Assalamualaikum kpd semua peminat2 dan pembaca blog aku... kamu semua tentu berminat dgn teknik trendlinekan?
Sebab apa aku suka teknik ini.. sebab kita dapat gambaran analisis hampir tepat setiap pergerkan market...

walaupun teknik ni bagus ... perlu bagi kamu lakukan MM juga.. kerana teknik bagus pun klu MM fail.. fail jugak..

MM yg aku syorkan adah 5% dari margin.. contoh margin 10 dular.. max kamu main 1pip 5 seng.. itu sudah cukup.. 5seng dari 10 dular = 5%.. betul dop.. kira2 ini.. aku matematik fail.. lagi kurang lagi bagus.. tak pedihkan mata..

satu lagi jgn tamak.. klu analisis kata market sampai sini.. so target sampai sini saja... close.. bulih jadi nanti pip hijau jadi merah... jaga2...

emosi kena stabil.. klu kamu lihat dan renung chart lama2... tension jadinya.. keburukannya.. syaitan akan hasut kamu supaya tambah post lagi.. kamu jadi emosi.. pada hal dah betul dah mula tadi... bila post bertambah maka risiko bertambah.. tak sempat nak TP nanti terus MC..

kebaikkannya kamu dapat belajar bagaimana market berjoget..
Disamping kita trading syariat yg asas jangan tinggal iaitu solat..
kita hanya berusaha dan berikhtiar kerana itu perintah Allah.. namun kejayaan adalah ketentuan Allah..

walau berusaha gigih sekali pun klu Allah tak izinkan berjaya .. gagal juga...
Ingat Allah berkuasa atas segala sesuatu.. Allah maha mengetahui  secara detail seluruhnya.. Allah tahu market nak pegi mana pegi mana ..kita kena yakin  tak bolih syak dan ragu.. keyakinan itu wajib..
nak berjaya usaha dan ikhtiar itu mesti dilakukan kerana itu peraturan Allah tetapkan..berjaya atau tidak hanya Allah saja yg memberi bekas..

ok sapa yg nak dan suka indi trendline auto yg aku guna pm aku kat fb..

lihat screen shot dibawah .. sekian..





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.