Friday 19 April 2013

Melakar impian by myfx313

Bismillah... Waktu begini kita tenangkan fikiran setelah 5 hari bekerja..keadaan tenang ini kita buat analisis forex..

abg analisis guna teknik apa?... ala cara lama aje adik.. teknik trendline...dari mana abg tahu teknik ni?.. ini teknik lama adik.. ramai org tahu.. so saya tak buat apa2.. just follow.. saya cuma memperbaharuinya saja..tapi kenapa saya tak tahu?.. sebab kamu tak baca...saya ikut tapi sering loss kenapa?... sebab kamu tak ikut syarat2 dia..saya tak tahu lah break out tu mcm mana?... sebab kamu tak baca..yg ada bulat2 biru merah tu abg dapat mana indi tu? .... kan saya dah beri lama.. kamu tak ambil pun.. ingatkan tak perlu...ehh.. tak perasan pulak ada msg.. sori abg.. hehe..

Ini adalah situasi yg biasa.. klu kamulah sbg guru.. bengang tak?
murid beria2 minta sesuatu pada mulanya tapi hangat2 taik ayam.. bila dah beri tak ambil tahu..
teknik trendline ni dah kira tahap sekolah menengah.. tapi kamu tanya soalan tadika..bukannya nak marah.. tapi usahalah dulu perkara asas.. murid tak bolih begitu akhlaknya terhadap guru.. ikut level la dimana kamu mengaji.. jika di universiti kamu tanya pensyarah tentang ABC.. mmg kena halau keluar kelas..akibat sangat bahagia.. murid jadi begitu...

mencerita kembali saat aku berguru.. selalu kena marah.. sebab aku suka tanya soalan bodoh..bagi aku itu ok sebab aku tak tahu.. tapi bagi guru itu remeh-temeh malas nak layan..ada ilmu yg lebih penting lagi yg perlu murid tahu dan faham..guru beri aku rehat sementara... yg asas cari sendiri..aku tak putus asa perkara yg remeh itu aku cari sendiri dgn bertanya dgn kawan2 atau membaca.. sekarang baru aku faham kenapa guru bersikap begitu... klu yg asas tak faham mengaji dulu.. sebab kamu seorg nanti..ramai org tertunggu2.. lambat. aku punya kedai perniagaan sendiri.. disaat aku berjuang dlm perniagaan gurulah yg banyak membantu..aku kira dia marah pada aku.. rupanya dia sayang pada aku..guruku ada anak gadis yg aku kira cantik pada mata aku.. aku berhajat nak ambil jadi isteri no2 ku..aku pendamkan perasaan ini.. rupanya guru lbh tahu.. ohh malunya aku..apabila aku tanya utk bermain forex .. guru pun tak tahu buta kayu mcm aku.. ajaibnya.. dlm tak tahu itu... gurulah yg banyak membantu.. yang tak tahu jadi tahu... siapa yg bagi tahu.. Allah lah kasi tahu... usaha mencari itu hanya syarat..Allah beri apa yg kita mahu....dlm forex perkara terakhir sekali dan payah diatasi adalah hal2 emosi..
Aku pernah kutip tin minuman.. kutip besi buruk dijual utk top-up.. bukan aku  tak ada wang.. tapi itulah cara aku berdikari dan mendidik hati..pernah sebuah kereta .. elok enginenya .. cantik bodynya..tak rosak..honda accord jenisnya.. boleh terus dibawa kemana2...aku kerat sendiri guna grinder.. 2 minggu aku kerjakan di bulan puasa.. hari raya clear semuanya.. kereta yg paling aku sayang pernah round satu negara .. tak pernah beri susah.. hutang pun tiada..aku korbankan .. kerat2kan yg aku sayang.. demi utk memiliki jiwa hamba.. membuang rasa cinta benda.. duitnya aku guna utk top-up juga..

mana chart abg?.. esoklah lukis chart tu aku tengah nak kongsi pengalaman ni.. eu tak kemana TP pasti kena ..klu tak kena close manual le...lepas tu eu nak kemana abg?.. hadoii.. kau ni tak baca ke.. sepatutnya arah mana.. ngaji balik nota aku.. ikut je.. syarat2 dia.. pasti tak sesat..

Biasalah bagi newbie top-up saja..tamak seolah dialah raja..klu newbie main forex tak top-up selalu tak sah syarat namanya.. bank in slip dah setebal buku .. barulah otak tak beku..
baru hijau sejengkal dah terpesona lupa akhirat dan juga lupa dunia..dapat pula merah sedepa.. baru padan muka..

Tak kenal maka tak cinta.. bila dah kenal terus jatuh cinta.. manusia manalah ada kuasa.. analisis sebagai syarat.. namun kemenangan dan kebenaran atas izin Allah jua..kita tidak tahu dan lain2nya pun kita tidak tahu...klu kita merancang..klu Tuhan mahu.. kita hanya menunggu...klu hasilnya baik.. pujilah Tuhan..jika hasilnya negatif.. mengaku sajalah salah sendiri..sebagai beradab dgn Tuhan...Kalau begitu... Allah lah Pencipta, Pentadbir dan Penentu......

Sembang2 tengah malam...siri motivasi forex.. hehe..










No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.