Friday 19 April 2013

EU forecast by myfx313

Bismillah... Market eu ni ngada2 sikit..ramai geng trader lama gelar dia ni pair newbie.. range dia tak besar tak kecil.. sedang2 elok utk trading dgn modal kecil2an.. sebab ramainya org main pair ini.. maka market dia kadang2 tricky.. hampir semua trading sistem boleh masuk sebenarnya dgn eu..
ok aku senaraikan trading sistem yg fit dgn eu..
kamu boleh cuba..

[1] teknik pivot
[2] teknik murrey line
[3] teknik fibonacci
[4] teknik SnR
[5] teknik pattern
[6] teknik elliot wave
[7] teknik indicator ( biasanya stoc atau macd atau sma )
[8] teknik price action
[9] teknik trendline

kesemua teknik ini aku dah cuba.. semua sesuai utk eu.. tapi aku lebih suka yg no 9..
kamu bolih pilih mana yg sesuai dgn emosi kamu..cuba kamu google semua teknik2 diatas satu persatu.. rasanya no9 tak ramai yg terangkan secara detail..
asal yg no9 itu dari barat.. so try cari blog2 dari negara2 eropah mesti ada..tapi mungkin cakap israel ke , perancis ke, jerman ke.. nasib la..
Yang lain melambak dlm bahasa english.. tapi no9 special sikit.. hehe..

oleh kerana pelbagainya teknik maka market eu kadang kala atau sering sangkut2..tapi hasil pergerakannya akhirnya akan lebih kurang sama satu sama lain.. so tak kisah boleh guna mana2 yg kamu faham..

ok kita analisis eu bermula dari tf weekly..


ok.. setelah kita analisis weekly mari kita analisis daily pula..


lihat kepada daily ada konfius market.. so kita lihat H4 pula apa cerita...


haa.. tuuu diaaa.. harap kamu faham dan jelas arah pergerakan eu minggu depan.. jika benar ..Allah lah yg beri izin.. jika silap .. mmg silap saya tak reti analisis..
aku harap kamu faham teknik trendline ni.. so lepas ni buat analisis sendiri..semoga berjaya..:):)

2 comments:

  1. Tq tuan.... saya PO pada contoh yang tuan buat.... tepat sekali. Alhamdulillah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur.. kita merancang .. Allah izinkan..andai kamu gembira.. saya turut bahagia..good luck

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.