Sunday 27 January 2013

Buat Cara Manual Terbaik by myfx313

Bismillah... walau apa pun cara trading kita.. aku memilih cara manual terbaik..
indi yg kita guna cuma sekadar alat utk memudahkan trading... namun keputusan mesti berdasarkan ilmu dan kefahaman yg mantap...

Bila ditanya tf berapa yg tuan guna?...... aku hanya memilih H1 dan H4 , kadang2 saja aku lihat daily..
TF weekly dan monthly aku tak suka tengok.. serius nim.. kenapa?
Modal aku kecik... kamu lihat weekly mcm nak pergi jauh.. tapi bila entry.. haa tu diaaa.. kena floting 500pip... hingga berminggu..padan muka... ini weekly dan monthly bikin kacau emosi jika kamu main intraday style..

Cukuplah bagi aku H1 dan H4.. sesuai dgn teknik trading aku..

Trendline dan fibo kesukaan aku.. kv33t alat utk memudahkan trading...
aku tak mau tukar style lain.... kerana inilah yg sesuai dgn aku...

ok kita lihat ej... minggu lepas... ej nim syok main yo.. range dia besar...masuk lot kecik pun tak apa.. bulih jadi banyak.. tak pedihkan mata.. haha...

ok lihat analisis aku pic dibawah minggu lepas punya trading..
Trendline tu aku guna auto hanya utk H4 saja... dan follow trendline ini di H1 ... itu saja...


Dan ini pula preview di tf H1 guna tools kv33t..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.