Tuesday 1 January 2013

Tips & Trick 5 by myfx313

Bismillah... mari kita lihat market dgn skop yg lebih luas... contohnya analisis di tf Daily..
ok bagi tf D1 ini agak berbeza sikit kaedah nak lukis trendline dia..
pertama kamu kena tukar color chart dgn warna yg lebih kontras.. atau lebis jelas menampakkan perbezaan candle up/down..

bagi yg rabun warna masalah sikit la.. hehe.. klu guna kala defaults payah sikit nak tengok sebab warna hijau lime sekali imbas nampak sama... maka kita tukar..

kaedah sama saja... cuma klu main di tf D1 margin kena kuat sikit ya...sebab up / down.. main ratus2 pip punya... tapi TP pun ratus2 pip juga.. dan hold post hingga berminggu2...
aku tak suka main guna tf D1 sebab margin aku kecik.. dan lagi boring la..
aku cuma tengok D1 utk tahu trend arah mana.. itu saja..kemudian main di H1 ... buy sell buy sell lagi syok..

ok kita tengok bagaimana aku buat setup di tf D1..

bila aku kasi satu contoh kamu buat kajian la ya sikit.. sebab tak larat la aku nak detailkan semua perkara..
kena buat homework.. itu baru namanya belajar..
ok enjoy the pic..



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.