Friday 28 December 2012

Tips dan Trick by myfx313

Bismillah... aku ni dah bertahun ngadap chart forex.. dulu aku tengok chart color hijau.. lama2  boring.. aku tukar2 warna dia.. pink, coklat, magenta.. semua aku dah test .. hehe.. bukan apa.. saja tukar2.. sebab asyik tengok chart color standart.. dah naik mual pulak..

Ada banyak teknik main forex ni.. semua aku dah cuba..
semua teknik bagus.. aku bolih buat profit dgn teknik tu.. tapi tak konsistent..
lama2 boring.. huh.. aku bolih gandakan acc aku 3 kali ganda sehari tapi esok semua profit tu lesap.. tinggal modal asal balik..aku gandakan lagi .. pernah sampai 10 kali ganda dlm sehari.. esok hari lagi mc...
haha.. penat weh... <---- tak konsistent..

lama2 aku pikir.. lama juga la.. maka teknik trendline breakout lah yg paling sesuai utk aku..
maka aku buat kajian teknik ini.. kemas2kan sikit.. dan lahirlah teknik kv33t ..
kerana teknik trendline tu bagus utk swing..
klu main swing ok gak.. tapi aku suka agresif sikit..buy sell buy sell... baru syok..
maka aku gabungkan kv33t dgn teknik trendline..

setiap teknik ada panduan dia atau tips&trick..

1] dimana nak entry
2] dimana nak exit
3] dimana no trade

3 soalan ini mesti kamu jawap klu nak mahir forex.. tak kira apa pun teknik yg kamu guna..
yang paling penting kamu kena tahu dimana area no trade..
ini yg paling utama.. kerana zon no trade ni berlaku ketidakpastian market..
buy ke sell ke.. tak pasti..masuk buy hit sl.. masuk sell pun hit sl..
penting bagi kamu kesan dan cari zon ini..
klu market berada di zon ini.. nasihat aku cari pair lain.. atau pergi keluar lepak kat warung.. tengok mak we.. lagi baik.. sebab di zon ini.. biasanya margin kamu jadi kurus..

ok utk entry.. tentunya mudah saja..
1] bila breakout
2] bila capai TP 100% kamu entry post berlawanan..
3] jika ada snr kuat.. bolih entry sini walaupun belum capai tp100%

utk exit pula..
1] di TP 100% jika entry kat break out
2] di 50% jika entry kat tp 100% sebelum ini
3] atau di snr jika ada snr dilaluan tp 100%

ok faham tak kawan.. mudahkan..ini adalah kerangka kerja dia.. kamu ikut aje.. pasti kamu profit
kamu kena ikut kerangka kerja ini dgn penuh disiplin.. hehe..

ok zon no trade pula..

1] biasanya di segitiga bermuda diantara trendline dan 50%

aku akan tunjukkan contoh gambarnya utk zon no trade ini...
bagi entry dan exit  kamu rujuklah post aku yg lepas2..
rasa aku utk entry /exit ni mudah..
zon no trade ini yang perlu ditekankan..

untuk buat profit dlm forex adalah mudah.. tapi yg paling susah adalah kekalkan profit kamu itu supaya jangan lost atau mc..

semua teknik forex adalah mudah tapi yg paling susah adalah kawal emosi..
kawal emosi adalah kemuncak kejayaan bagi seorg trader..
sebab utk kawal emosi ini berat.. kamu kena kontrol sifat tamak.. buang sifat takut.. kena banyak2 bersabar..
kejayaan adalah milik sesiapa yg sabar..
sabar itu separuh dari iman..

hehe..
oklah jumpa lagi dilain post..









4 comments:

  1. salam tuan..
    terlalu banyak benda nak tanya...
    kalau ada kelapangan tuan, tolong mail ke begkuning@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  2. sebaldi ayaq gula....
    nak telan semua sekali..... heheheh....
    orang kelam.... tau-tau... jadi celik...tengok spotlight.. heheheh..
    salah sendiri... heheh...
    bukan apa tuan... nak jugak rasa manisnya ayaq gula... nak jugak tengok canteknya cahaya...
    terima kasih..

    ReplyDelete
  3. sebenarnya berapa trendline nak kena pakai abang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu hari satu aje. bagi tf H1.. max 2... itu saja.. tak mungkin 3... kamu rilex aje.. nanti aku tulis post lain ttg ini.. sabar ya..

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.