Tuesday 4 December 2012

Disebalik KV33T by myfx313

Bismillah..ok kamu telah baca post aku yg lepas2 kan.. ttg kv33t ini.. tapi kamu faham ke dop entahlah..

Sejarah kv33t..
tujuan aku reka teknik ini pada asalnya adalah utk scalping
aku minat scalping.. so aku tercari2 teknik mana yg sesuai dan efektif disana sini..
tapi  tak sesuai dgn aku maka aku pun berfikir2.. dan tercetusnya idea utk reka satu teknik sendiri utk scalping ini yg dinamakan kv33t..

asas yg aku ambil adalah mudah.. iaitu berdasar candle Daily..
candle daily tahu ke tak..?
satu hari akan jadi satu candle saja.. itulah candle daily..
market eu satu hari bergerak 60-180.. normal 120.. max 180.. menurut kajian aku.. lebih kurang la..pip range dia mcm tu..
so tak kan la 20-30 pip tak bolih cilok..
malah kamu bolih cilok full range utk sehari itu.. tapi arah kena betul lah..

maka cabaran  adalah utk cari arah yg betul itu saja..

kv33t adalah utk scalping.. maka setiap entry post mesti close pada hari itu juga..

mula2 kita kaji bagaimana candle daily terbentuk..
dia mesti jadi ekor dulu.. lepas tu jadi body ... last sebelum close akan buat ekor satu lagi..
itulah rupa makluk yg bernama candle forex.. tak ado la hensom sangat..




maka setelah kita tahu asal kejadian makluk ini.. maka kita tengok pulak ekor/shadow.. dia berapa satu hari..
setelah aku tengok sikit2..aku dapati..semasa nak jadi benda ini..   ekor tak lebih 33 pip.. klu lebih 33 pip.. ..maknanya trend akan terus cari range harian semasa buat ekor ni..

kamu tengok setiap candle daily mesti ado ekor..
klu tak ado ekor itu candle cacat namanya.. haha..
bolih juga dikatakan jin candle .. sebab ada ekor atas bawah..hodoh betul makhluk ni.. hehe..
kita nak tangkap ekor ke body?...

suka hati kamu le labu.. nak tangkap ekor ke body.. yg penting tangkap..
ekor bolih buat sup.. body bolih buat rendang..

asal kejadian dia mesti mula dgn ekor atas (klu bear) kemudian body .. last sekali ekor bawah..
manakala klu candle bull adalah sebaliknya..

klu aku .. lebih suka tangkap body sebab banyak daging bolih makan..
tapi klu tangkap body selalu melepas.. so kita tangkap ekor.. bila kita pegang ekor dia.. tarik kuat2.. body dah tentu dapat..

biasanya ekor yg mula.. jadi waktu asian session..
body waktu euro dgn us session..
manakala ekor yang kedua..... last sekali sebelum market close..

dgn sumber2 data kajian inilah aku buat teknik sendiri .. haha.

punca newbie kalah dlm permainan adalah MM..
aku ada lihat satu broker tu offer leverage 1:3000.. <---ini apa benda ni..klu kamu ambil ini leverage kompom mc.. malah 1:1000/1:500 pun mc
bagaimana kamu mahu jadi disiplin/ praktikkan MM klu ambil leverage besar.. oh.. tak mungkin...
aku klu jadi broker .. mahu aku offer 1:5000.. <-- kamu nak tak?
 dari pengalaman aku .. tak ada trader berjaya guna leverge besar.. bohong itu semua..
helah broker utk kebas duit kamu..
bayangkan klu ambil leverage besar.. main full margin.. 30pip joget dah mampus..
mana bolih mcm tu.. masuk entry paling cun pun mesti kena saiko dulu..
forex kan suka joget2..
sapa yg tak tahan joget.. baik duduk tepi.. mabuk kang..
kamu bolih hempas pc..

so.. please.. jgn ambil leverage besar.. bahaya..
bagi eu.. walau kamu dah pro sekali pun dan main full margin.. mesti reserve 100pip utk joget..
ini org pro main tau.. entry sure betul.. pun kasi ruang joget 100pip.. sebab mereka dah alami apa yg newbie rasa.. haha. insaf dah.. taubat betul2..mereka dah puas nangis dulu.. kih2kih2

aku cuma nasihat.. sebab aku dulu pun pernah nangis..hahaha.. jangan ketawa..


kamu layan dulu pic bawah ni .. kejap.





kadang2 payah juga ya nak terang kat org dlm bentuk tulisan ni ..
tak apa aku cuba..

so dlm sehari market sebenarnya bergerak 3 step..
iaitu buat ekor.. buat body.. kemudian buat ekor balik.. selesai..
atau boleh dilabel sebagai wave a , b , c <--- ini bagi kes biasa..

ada satu lagi faktor yg menentukan panjang ekor ni iaitu.. range harian.
apa benda range harian ni.. dia adalah jarak pergerakan market dlm sehari..
so macam mana nak tahu jarak dia? abe yg hensom.. ehh malulah aku..

Korang tahu fibo tak?
fibo ni ada golden ratio
iaitu 1.618 <--- nilai ukuran ni bukan suka2 tau.. ini Tuhan tentukan..
ramai bijak pandai dah kaji berzaman dah.. terbukti 1.618 adalah ukuran kejadian alam yg Tuhan tentukan..
sebab dlm Al quran sendiri ada ayat menyatakan ukuran ni.. tapi secara tersirat la.
 aku malas nak upload video dia..  fail dia besar.. mcm tengok drama pulak nanti..korang google youtube lah.. sana pun ado apa... hehe.. kang sekali aku upload hantu rempit.. best gak layan boring2 ni..

ok.. ok fokus2.. wehh..

nak ukur 1.618 dari mana weiii..
satu lagi turutan nombor fibo.. korang tahu dop..

1 ,2,3,5,8,13,...............21,34,55,89,144,......seterusnya.
so teknik aku kv33..  tapi no fibo 34.. so bolih la mana2 .. kamu nak ambil 33 atau 34 .. sebagai asas fibo..
hasil dia akan sama ajo.. hehe..

ini nombor buka suka2 bro.... cilakak eu .. aku sell ajo dia turun.. mc aku.. lepas kasi mc naik pulok.. lagi tinggi pulak tu.. mmg siot la eu..hadoiii... nangis aku.. mana nak cari modal top up.. niiii.. hishh.. <---- luahan hati seorg trader malang yg kesedihan akibat mc.. huhuhu..<-- menangis dlm hati..

1.618 dan no fibo berkait rapat.. mari kita guna alat ini..

so bagi eu kita main scalping guna tf H1.. guna fibo..
inlah yg biasa aku guna utk scalp eu.. yg aku panggil teknik kv33t..
aku tak tahu nak terang macam mana ..payah nak tulis..hanya pengalaman aje yg buat korang mahir..
sebab bila dah mahir kamu akan masuk post secara spontan.
klu dah bolih entry post secara spontan bermakna kamu sudah mengusai forex.. iaitu trading secara alami..
kamu bertindak dgn secara kerohanian.. atau akal luar sedar..
segala pancaindera bertidak secara otomatic..

oklah kamu enjoy la pic ni.. klu nak lagi faham cuba2lah tarik fibo sendiri..








entah korang paham ke dop.. tak tahu la.. layan aje la labi...
hehe...












WebRep
Overall rating
This site has no rating
(not enough votes)
WebRep
Overall rating
This site has no rating
(not enough votes)

2 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.