Tuesday 4 December 2012

Fokus, fokus by myfx313

Bismillah..

 sudah lama aku berpesan..
 sudah sering aku katakan...
 sudah selalu aku ingatkan..

MM utamakan..

jangan kejar market wehh..  bas jgn tahan dgn kaki.. jgn tangkap ayam  di hutan.. mungkin milik org bunian.. hehe..

kejar market..kejar wehh... hah mc lagi..
 tahan bas tengah jalan ..  kena langgar nanti.. haha..
 cuba tangkap ayam liar.. kamu  dapat tahi..

hadoi.. susahnya main forex ni ya abg..
iya.. klu senang kenapa ramai yg mc..

yang betul2 berjaya cuma 10% aje.. yang lain lingkup..

teorinya .. cukup mudah.. break out dan tp.. itu saja..
tapi kenapa dia main2 dulu abg..
sebab dlm breakout ada brekout yg lain.. sementara menuju tp ada tp lain
semasa menuju satu tp setelah break out..akan ada lagi breakout dan breakout..dan setiap breakout ada tp dia sendiri.. semua kena settlekan tp masing2..setelah tp akan retrace.. dlm retrace dia akan retrace lagi..

huh.. mmg komplex market ni.. pening2..sakit kepala wehh..  kaji  forex ni..
namun jika kamu bolih menguasai market.. kamu akan menang..

kamu buy sell buy sell.... yg penting fokus..
klu kamu start analisis tf H1 contohnya..  jangan ubah2.. follow tf ni hingga habis trend..
andai sekejap kamu skodeng H4 atau D1.. dan buat analisis.. kamu akan keliru nanti..
klu nak ikut H4 ikut H4 aje.. ikut suka la tf mana nak ikut..
analisis sama aje.. bezanya.. target pip sikit/banyak itu saja..

klu guna h4.. margin kena reserve banyak sikit utk joget2..
kadang2 entry dah cantik.. setup cun.. tapi bila market joget sikit dah mc..
 itulah pentingnya MM..

yg penting fokus abg..nak fokus mcm mana .. serabut tengok..
haha...

semak perut.. nak terkencing pun ado bila masuk post ni abg.. puas kita cakap depan komputer suruh dia turun.. cehh.. makin naik ado la.. degil betul eu nim.. takut la pulak nak masuk.. macam tak ada telor ajo..
kang aku masuk buy .. time tu la dia turun kaw2..habis nak buat apa ni.. takkan tengok saja.. gatal tangan nih..raso nok klik ajo..ishh.. klu aku masuk mesti salah.. masuk ni kang dah 300 kali mc..<--- lawak biasa trader forex..

nak buy ko sell ni.. H4 mcm nak tujum jauh tapi weekly mcm nak terbang jauh..hadoii..

apo la ko ni.. ko main style apo ni.. scalp ke swing..atau long term punya..
modal berapo juta? encik..

err.. cuma 10dular.. cehh.. buang masa aku tanya.. ko pergi padam weekly chart tu. tak payah tengok..
tinggalkan cuma H1 dgn H4 chart aje.. aku rasa akan selesai masalah serabut ko tu..

ok.. ko tengok H4  nak gi mana.. lepas tu buka H1 main scalping / day trader style..
ingat.. day trading yo.. jgn genggam style lama2 post tu.. dapat hijau 20-30pip close.. lepas tu masuk lagi..
fokus.. fokus..

nampak macam lawak kosong tapi itulah hakikat..
moral of the story... jangan tamak..

iyo juga la.. klu aku tengok banyak tf.. macam mana nak fokus..makin pening ado le..
oklah mulai esok aku akan fokus satu2 tf ajo..

keesokannya.. saya tadi dah hijau 30pip dah.. lepas tu merah balik.. ni dah floting merah 50pip dah nim..
nyesal saya tak close tadi..nak buat mcm mana ni abg..

hmm.. ko masak nasi dgn kasut ke?








2 comments:

  1. sengal lu beb.. ayat mahal ni

    " po la ko ni.. ko main style apo ni.. scalp ke swing..atau long term punya..
    modal berapo juta? encik..

    err.. cuma 10dular.. cehh.. buang masa aku tanya.. ko pergi padam weekly chart tu. tak payah tengok..

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.