Sunday 10 August 2014

Time forecast by myfx313

Bismillah...Analisis teknikal yang biasa trader lakukan adalah untuk meramal atau menjangka potensi harga market.. namun tidak ramai yang melakukan analisis untuk jangkaan masa .. bila harga itu akan tercapai...

Maka dengan rasa rendah diri aku sharekan satu teknik mudah bagaimana untuk kita menjangka tarikh dan masa harga target atau tp 100 itu akan tercapai..

"....dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar ( dari segala perkara yang menyusahkannya). (3) Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah , maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. " - Surah At-Talaaq ayat 2 & 3..

Kadar dan masa berlaku sesuatu Allahlah yg menetapkannya...so jika kadar harga berakhirnya trend iaitu tp100 bolih ditentukan..maka masa atau tarikh akan berlaku peristiwa itu juga dapat ditentukan...<--- hal ini sesuai dgn ayat diatas..walaupun ayat diatas menceritakan ttg thalaq dan idah..tetapi panduan al quran itu releven utk semua keadaan..islam is a way of live.. a complete way..

semoga penerangan aku yang serba ringkas ini memberi manfaat kepada semua..utk lebih faham kamu bolihlah study sendiri dgn melakukan ujikaji.. aku hanya penunjuk jalan.. namun usaha utk faham kena lakukan sendiri jah...
sekian




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.