Monday 16 December 2013

Dimana entry? by myfx313

Bismillah....Dlm bab yg lepas "dimana TP" ada diterangkan trendline jenis A dan jenis B.. dimana jenis A adalah mudah manakala jenis B agak berisiko ...kenapa berisiko? kerana jenis B ada banyak perkara yg harus dipertimbangkan , difikir2kan dan direnung2kan dulu..kenapa jenis A mudah!.. kerana jenis A , trend adalah jelas.. just follow...
Kalau aku diberi pilihan tentunya aku memilih jenis A.. dan aku cuba sedaya upaya utk mencari trend jenis A.. andai aku dapat mengesan awal2 jenis ini tentunya aku akan melarikan diri sekuat tenaga dari jenis B..
Aku memang suka memilih...tempat makan2 yg sedap2 dgn harga murah..dan tentunya aku mengelak dari makan di tempat yg harga cekik darah dan tak sedap pula..tapi apakan daya sesekali pergi tempat org.. kadang2 terkena juga..
Apa yg perlu kita buat adalah bertenang dan jgn tergesa2..
sebab sikap tergesa2 akan menutup ketajaman akal fikiran . Org pandai pun bolih senang2 kita bangang2kan..apabila nampak candle turun cepat saja klik .. lalu dia kona lipat dan terus naik , naik makin naik hingga kamu mc.. kerana tergesa2lah jalan  berlubang2 lepas musim mengundi..dulu cepat saja pangkah..lalu harga terus naik , naik makin naik hingga kamu mati..

Oklah kita terus saja kepada point.. aku terang jenis A dulu.. jenis B agak rumit .. dipost lain ahh..
Jenis A  bila berlaku breakout kamu bolih terus saja entry.. risiko kamu adalah 50% hilo.. kamu bolih tunggu di area 50% tapi kadang2 dia tak pergi pun sana ..maka kamu akan terlepas kapal..  bergantung kpd margin kamu.. yg bestnya walaupun kamu terpaksa floting merah tetapi akhirnya semua post akan hijau..sebab kamu ikut trend ..TP adalah TP100.. bergantung pada timeframe kamu ikut.. lagi besar tf lagi besar potensi pip..klu floting pun besar gak la..kira dulu margin kuat ke dop?..
carilah tf yg sesuai dgn kamu..simple..





OK itu adalah contoh2 market jenis A... namun dia ada pengecualian andai terdapat level 50% tf satu lebih besar..
contoh jika kamu guna setup daily tapi bagi setup weekly ada level 50% perlu dicium dulu atau di tp dulu.. maka perjalanan ke tp100 mungkin terganggu ..klu kamu tahu ada gangguan maka close dulu.. kerana kita tidak mahu floting merah.. sakit wooo..



ok itu adalah serba sedikit yg  mampu aku tulis ttg market jenis A.. simple. just tunggu breakout entry.. BATAL jika ada level 50 tf lebih besar yg perlu di tp..semoga apa yg ingin aku sampaikan bolih difahami oleh manusia..just makan . sedut dan hadamkan dulu benda ini..walaupun makanan keras... pelan2lah ya..klu perlu minum air dulu..sekian

bersambung....

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.