Wednesday 7 May 2014

Edisi siasat yen by myfx313

Bismillah.... pair yen atau majornya UJ dan geng2 sekutu yen spt ej , gj  dan lain2 cross yen yg lain... tapi pair major dia adalah UJ...so apa pentingnya pair uj ni..pair uj ni adalah major pair.. maka pergerakan dia akan memberi kesan sedikit sebanyak kepada pair2 yang ada vs yen..ok lihat dulu gambar dibawah..


oleh kerana tf monthly paling besar maka aku tengok monthly dulu utk gambaran keseluruhan market...bagi tf monthly ini cycle sudah complete...dimana trend dan retrace dia semua dah lengkap..so bagaimana sekarang???  .. ini satu situasi yg sangat sukar kerana market bolih saja terus keatas  atau turun kebawah...keadaaan macam ini kita tak bolih buat keputusan... nampaknya macam sudah ada breakout utk terus keatas.. tapi itu tidak bolih dijadikan bukti kukuh...mungkin false breakout..atau... mungkin juga memang petanda breakout..dlm keadaan ini trader mengambil sikap berhati2.. kerana sentimen pasaran tidak menentu..

kita terjah jom di tf weekly apa cerita..



ok sekarang aku try guna indikator.. sapa kata indi aku tak berguna.. hah tengok ni..sapa yg suka kutuk2 indi aku tu dia memang budak2 mentah lagi.. sebab itu aku malas layan..

dan lihat pula gambar2 dibawah ini .. mungkin sedikit dapat menbantu kamu dlm trading... kamu lihat sendiri dan kaji kemudian buatlah keputusan sendiri.. aku hanya menyampaikan saja ilmu yang aku tahu.. sekian..






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.