Wednesday 14 August 2013

Follow the trend by myfx313

Bismillah.. ramai lagi yg tak reti tentukan trend rupanya.. faham   dgn trendline maknanya kamu akan trade ikut trend.. selagi ikut trend.. walau merah/ floting namun akhirnya akan hijau juga..disinilah kunci kejayaan trader.. just follow the trend..

setiap timeframe ada trend dia tersendiri..kamu nak ikut yg mana?.. bergantung berapa target pip kamu.. jika kamu target jauh dan banyak tentunya kamu kena sanggup jika floting banyak juga..

formulanya mudah 1:1 .. jika kamu target contohnya 100pip tentunya kamu kena sanggup risiko merah 100 pip juga..<--- ini syarat paling minimum.. adalah tidak berbaloi jika kamu target 10pip tetapi risiko  100pip.. bagi aku ini entry tidak menguntungkan.. so cari setup yg paling kurang risiko.. paling tidak 1:1.. lagi tinggi peluang menang contohnya 1:2 , 1:3 lagi bagus..

dimana nak cari setup.. tentunya di timeframe itu sendiri..bagi aku yg trade intraday akan mencari setup di D1 kemudian di H4 last barulah di H1... jika 3 timeframe ini setup trend yg sama arah... peluang utk menang adalah tinggi..

contohnya D1 up, H4 down , H1 up.. maknanya apa?
tentunya paling senang kamu beranggap begini... trend masih up, tapi saat ini sedang retrace ... <---- status ini jika kamu dapat tentunya kamu lebih yakin dgn entry kamu..

gunakan trendline utk menentukan trend... aku dah beri indi trendline so.. gunakanlah... tentunya yg kamu dapat version 2.7.. so aku ada version baru auto TL multi v1.0.. sapa yg nak version baru nim.. email aku.. beza dgn version lama adalah trendline no2 dan no3 yg aku modified sikit .. dan aku rasa version ini lebih tepat walau tak 100%... berbanding yg lama..version ini kamu bolih buat trendline hingga 25 trendline kesemuanya berbanding cuma 3 bagi version lama..tujuan bolih banyak trendline terbentuk supaya lebih jelas arah trend market dapat dilihat.. tapi dlm realitynya cukuplah sekadar 3 trendline saja... banyak2 pening pulak nanti..

mari kita lihat trend..ohya di chat properties tu.. show object descriptions.. supaya tahu no trendline tersebut..






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.