Saturday 27 September 2014

Ilmu forex by myfx313

Bismillah...Rasulullah SAW di zaman awal islam dulu ajar para sahabat sikit saja  ..tapi mereka dapat faham dengan banyak , luas dan mendalam...utk dapat faham banyak dari ilmu ...ilmu itu mestilah di fikir2kan...di bincang2kan...

kamu dapat tahu ilmu trendline iaitu apabila breakout.. market wajib , tak bolih tidak mesti mencari tp 100...<--- ilmu ini adalah solid ...itu saja yang bolih aku katakan...so dah tahu rahsia dia .. buatlah kajian.. dimuzakarahkan..simple

walaupun asas ilmu forex itu simple..ilmu forex yg solid ini boleh berkembang dan bercambah..sebenarnya dalam ilmu ada ilmu dan dalam ilmu kita bolih dapat penambahan ilmu...

ilmu ini bukan hanya teori saja tapi kamu kena amalkan.. praktikkan.. "hidupnya ilmu kerana amal"...apabila kita amalkan ilmu.. lama kelamaan ..Allah akan ajar kita ilmu hikmah..(ilmu yg tersirat)...

Tidak dapat dinafikan betapa pentingnya ilmu dlm trading forex..tanpa ilmu trader jadi kaku .. hendak buat apa?.. tak tahu..hendak entry.. tak tahu arah tuju..utk menguruskan hal forex.. kita perlu kepada ilmu..

hanya setakat tahu..belum tentu bermanfaat..berlainan dgn faham..faham itu iaitu tahu lahir dan batin..

jadi org yg ada ilmu itu belum tentu dia faham...disamping ilmu .. apa sebenarnya yg kita perlukan adalah taufiq iaitu pimpinan Allah...

Segala entry kita setentang atau tepat dgn ilmu...barulah ilmu itu menjadi ilmu yg bermanfaat..

ok lah gula2 utk minggu ini..hayatilah chart dibawah...
psst... aku tak promosi apa2 heh..mintak bayaran ke.. caj apa ke..sapa yg celupar mulut tu aku lempang kang..




6 comments:

  1. alhamdulillah.. jzkk.. semoga tuan dankami beroleh ilmu menafaat.. amin

    ReplyDelete
  2. benar kata tn azmi. terima kasih kongsi ilmu yg sgt hebat ini. saya ubah cara trading ikut apa yg tn ajarkan. tidak lah tahap mata helang tapi hasil yg menghijau sungguh mengasyikkan. hanya tuhan dapat menghadiahkan kebaikan dari perkongsian tn ini. pengamal teknik tuan azmi ni ada group muzakarah tak? saya mencari group muzakarah ilmu ni. boleh add skype saya neoshift88fx. tq. love all.

    ReplyDelete
  3. As salam tuan... saya nampk satu perkara xthu la btol ataw x.. kite bole entry dgn tpt dgn pasang trebdline dr tf besar hingga tf kecil ...smpai la jumpa dimana kita nak entry.. mcm cth diatas. Benarkah tuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerdik kamu.. betul itu tuan... fizz fhmy .. nampaknya kamu faham apa yg ingin saya sampaikan.... good luck

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.