Thursday 20 March 2014

Soalan yg selalu ditanya (2) by myfx313

Bismillah...

soalan (1)
Mana perginya link utk download indicator trendline abg?..tak nampak pun!!

jawapan (1)
aku dah remove..sebab sikap setengah dari kamulah buat aku tawar hati..aku sharekan sesuatu benda utk manfaat semua tapi sesetengah manusia nim tak reti ambil faedah .. begitu juga tentang group sosial.. aku malas ambil port..lebih ramai yg suka  tunjuk pandai , nak jadi hero dan jadi tempat kutuk mengutuk..

soalan (2)
apa pendapat abg tentang teknik trendline secara peribadi??

jawapan (2)
teknik trendline ini teknik zaman berzaman.. aku tahu benda nim sejak aku 22 tahun lagi sewaktu aku di kolej..ramai trader guna trendline .. ketika itu aku tak reti satu apa pun..tapi aku tahu itu trendline atau garis trend.. sekarang aku 42 .. masih lagi org guna trendline ini..so what??.. trendline masih berguna sebagai radar atau panduan perjalanan market..kecuali kamu matikan radar atau offkan transponders..

soalan (3)
timeframe berapa pilihan abg??

jawapan (3)
H4 keatas..ok sebagai panduan aku kasi klu.. tf H1 utk radar perjalanan market sehari , h4 utk radar seminggu , d1 utk radar sebulan , w1 utk radar setahun..<--- so yg mana pilihan kamu..secara peribadi aku lebih suka radar H4

soalan (4)
ada org kata jangan percaya pada teknik?

jawapan (4)
ini org tak ada pegangan.. sedangkan mh730 utk ke beijing mesti ikut arah laluan yg ditetapkan dlm radar.. bila ingkar maka hilang kapal terbang.. Al Quran dan Sunnah rasul sebagai panduan hidup umat..kamu tolak Al Quran dan Sunnah rasul jadi sarkis..teknik sebagai panduan cara .. tak percaya teknik maka tak ada lah panduan..jadi judilah..bergantung pada nasib..

soalan (5)
bolih kasi sikit tips eu abg?

jawapan (5)
aku kasi sikit je setup H4 .. malas aku lebih2..kamu semua kan pandai2 belaka..






4 comments:

  1. Sabar..tuan..saya rasa blog tuan ni antara paling jujur saya ikuti dan amalkan teknik trendline ni dan dicampurkan dengan teknik saya sendiri memang radar itulah membantu meningkatkan prestasi acc saya berganda2..tq tuan..semoga Allah memberkati hidup tuan...

    ReplyDelete
  2. Sabar Master. Dalam menyebar ilmu ni banyak cabaranya. Semoga Allah membalas segala usaha dan ilmu yg telah dicurahkan. Amin..

    ReplyDelete
  3. Jgn patah semangat tuan..sy juga masih mengikuti blog tuan sebagai rujukan dan kajian sbb sy tau dunia fx sgguh tinggi risiko...sy jg punya impian utk berkongsi ilmu yg tuan ajar dgn kwn2 yg lain

    ReplyDelete
  4. tuan...yg penting kita taw tugas kite sbg khalifah....hehe...biar pi apa diorg kata.....tq boss....

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.